SatanArise en Facebook
Críticas, reviews, novedades metal, discos, critica y tracklist - Satan Arise
Canal de Youtube de Satan Arise Satan Arise Twitter Satan Arise Facebook

Ravenblood + Icestorm + Pugna Sinistra Monasterio (Barcelona)

Ravenblood Monasterio (Barcelona)

Crisix + Seek'em All + Daeria + Jolly Joker + 11 bis + Scape Land + Worth + Thy Omen Parc de Can Mercader (Cornellà de Llobregat)

Skull Fist Silikona (Madrid)

Burning Witches + Darkembrace Rock en femenino (Torredonjimeno)

Noctem + Astray Valley Bóveda (Barcelona)

Lacrimas Profundere + Insight After Doomsday Silikona (Madrid)

Skunk D.F. + Pycaya + Lude Bóveda (Barcelona)

Isra Ramos Amadeüs - Caminos del Alma X Aniversario (2019)

Isra Ramos Amadeüs - Caminos del Alma X Aniversario
Isra Ramos Amadeüs logo
España

Caminos del Alma X Aniversario

Progressive Power Metal
Duque Music
2019


Temes

Por el río olvidado
La cruzada del miserable
Héroe
Cabello de ángel
La última canción
Árbol viejo
Multiverso
Juliet
El barco de papel
Fausto

Formació

Veus, guitarres, baix, orquestacions i teclats: Isra Ramos
Bateria: Gonzalo Moldes
Veus: Tete Novoa
Veus: Jose Brosseta
Veus: Morti
Veus: Paula Calbet
Piano: Sergi CAmps
Piano: Manuel Ramill
Guitarra: David Garcia
Guitarra: David Romeu
Guitarra: F.J. Nula
Guitarra: Alberto Roman
Guitara: Micky Vega
Guitarra: Fernando Mon
Bateria: Alberto Linares
Bateria: Joel Marco
Bateria: Ra Tache
Bajo: Laura Moral
Bajo: Luisma Hernández
Flauta: Diego Palacio

Crítica

Isra Ramos va ressuscitar a la banda de metall català per excel·lència a la fi de la primera dècada de segle, principi de la següent: Amadeüs amb una finalitat clara: retre-li homenatge i fer un final de festa que en el seu moment no va ser possible.

Per a això dos concerts i un àlbum amb alguns temes regravats amb un munt de col·laboracions, aprofitant el desè aniversari de la seva opera prima: Camins de l'Ànima i sota aquest nom amb el sufix de X aniversari, i afegint el prefix Isra Ramos al nom de la banda, atès que l'ha pres aquesta vegada de forma totalment personal, s'ha dut a terme aquest projecte.

Si ja et van agradar en els moments dels seus respectius llançaments, els temes sens dubte han estat no només gravats de nou, sinó reinventats, amb noves orquestracions i millorats pel que fa a producció i detalls es refereix, a més de les col·laboracions vocals, magistrals.

Trobem "Por el río olvidado" amb un retorn al passat més malenconiós amb la inclusió del sol de David García, el que va ser guitarra en la primera etapa de la banda. A la bateria trobem a Gonzalo Moldes, un altre clàssic del grup. La resta d'instruments han estat gravats i interpretats pel propi Isra en el seu propi estudi: Els Dante Studios, demostrant el so que pot obtenir-hi: Senzillament genial, molt nítid i amb alta qualitat de so.

El vocalista es troba en un moment dolç, tant professionalment com a nivell vocal, aconseguint cotes fàcilment i amb això juga, en uns temes dissenyats al dit per i per a ell.

Seguint la tònica de la malenconia, també està de X aniversari "La cruzada del Miserable". Hi trobem una col·laboració d'autèntic luxe, un tità de les cordes vocals com és Tete Novoa, el qual llueix davant unes composicions a les quals el temps no ha fet tota la justícia que van merèixer, doncs Amadeüs hauria de ser per ple dret actualment una de les bandes trucades a liderar l'escena, almenys nacional.

El segueix "Héroe" on més antics membres intervenen, en aquesta ocasió als teclats de Sergi Camps i a les guitarres de David García de nou, s'uneix la col·laboració estel·lar d'un dels virtuosos més ràpids de l'escena actual, F.J. Nul·la. Al baix, trobem a Laura Moral de Daeria, qui va compartir escenari en múltiples ocasions amb la banda, aportant el seu virtuosisme al homenatge.

Cors més vistosos són un dels punts més cridaners en tota la feina i també en el primer tema de qui va ser segon treball del grup: Black Jack havia de ser part d'una trilogia que només el temps dirà si es pot dur a terme, tot i que té mala pinta. Hi trobem una veu veterana però solvent i que s'empasta a la perfecció com és la del carismàtic i enigmàtic Morti. Alberto Román s'encarrega de posar també la seva nota de color a les sis cordes, demostrant que està fet un tità uns anys més tard.

L'ordre va saltant entre els dos àlbums, així "La Última Canción" també es troba entre les triades. Una de les meves favorites del Camins de l'Ànima original. En aquesta ocasió, a més de tenir unes guitarres més presents si és possible, o amb menys marcació en la interpretació, ens trobem amb la bateria d'un portent que porta anys recorrent i sempre amb encerta l'escena local: Joel Marco, actualment en Daeria i Automatic Ape.

Preciosa la balada que inclou aquest debut de la banda i que també s'ha rescatat, aquest cop amb la interpretació del teclista d'Avalanch, Manuel Ramill i del flautista col·laborador de Mägo, Diego Palacios: Es tracta de "Árbol Viejo". En ell també interpreta una dolça veu femenina la que va ser vocalista, coneguda de la casa per molt de temps, Paula Calbet, oferint aquest plus de malenconia.

Més plens, més rodons sonen tots els temes. Parlem de les col·laboracions, però Isra ha fet un treball generós i portentós, demostrant una versatilitat vocal inigualable, no en va s'ha encimbellat al selecte grup de grans vocalistes nacionals que apareixen col·laborant en quantitat d'àlbums d'altres bandes, ja que ofereix un plus i eleva la memòria cau del treball. La barreja i la masterització s'ha portat als Wheel Sound Studios on Txoose Ruiz executa la seva particular màgia.
Menció breu però crec que justa, ja que trobem a faltar un toc màgic com el que desprenia Rubén Lanuza a la guitarra. En una altra ocasió, esperem.

Black Jack és el protagonista en els dos següents temes, més dinàmics que els originals, amb puntuals canvis vocals i unes instrumentacions més presents. A "Multiverso", el que va ser single de l'esmentat disc, trobem a més la bateria de la música en majúscules propietària dels teclats i la bateria dels tarragonins Ankor. I parlant d'una altra de les bandes de moda, que van compartir escenari en més d'una ocasió, David Romeu s'encarrega també de les guitarres d'aquest complex tema.
El segon que ens ocupa, crec recordar que va ser el primer tema amb el qual van presentar el disc, mesos abans del seu llançament i no és altre que el gran tema anomenat "Juliet". Un altre nom il·lustre entre les col·laboracions: Fernando Mon a les guitarres i el senyor Marco de nou repartint pals, mentre que de les 4 cordes s'encarrega Luisma Hernández de Soldurios entre molts d'altres (Santelmo, Arwen...)

Últim tema de Black Jack: "El Barco de Papel". Micky Vega de Immune i TAO es deixa veure de forma excelsa com a guitarra solista. Hauria estat també genial una col·laboració vocal, però no cal desmerèixer la feina tampoc amb el bo de Isra, al que ja no sé què adjectius més usar per enaltir la seva feina. Més personatges que van ser membres de la banda durant el pas dels anys es deixen veure i és que en la bateria tenim a Alberto Linares, qui va ser percussionista en l'època que ens ocupa.

I tanquem, vam finalitzar, tirem el tancament, potser per sempre (esperem que no) amb Faust. Per a mi i probablement per la major part de persones, el millor tema de la banda, del que es desprèn probablement el títol del primer LP i d'aquest mateix. Parlem de "Faust". Metàl·licament pesada, melòdica, ràpida després i clàssica; una obra mestra en la qual intervenen entre d'altres mestres José Brosseta d'Opera Magna. Un vocalista de primera per a un tema de primera i excel·lent per tancar a una petita i breu nova etapa d'aquesta banda, la qual esperem que no sigui la de la seva sepultura.

Recomanat per a fans i excel·lent per descobrir el treball del grup, especialment per a aquells nous fans de Isra a partir del seu treball en Alquímia i en Avalanch.

Víc Salda
10/04/2019

14/03/2018
Sara Sánchez
09/03/2018
Jesús Valverde
23/01/2018
Jordi Pons Gibernau



Inici Noticies Crítiques Concerts Crónicas Entrevistes Entrevistes
Licencia Creative Commons
Satan Arise por www.satanarise.com se encuentra bajo una Licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 Unported.