SatanArise en Facebook
Críticas, reviews, novedades metal, discos, critica y tracklist - Satan Arise
Canal de Youtube de Satan Arise Satan Arise Twitter Satan Arise Facebook

Debler + Xeria Urban Rock Concept (Gasteiz (Vitoria))

Iron Savior + Airborn 16 Toneladas (Sedaví (Valencia))

Legion + Injector + Posturas + Roto Óxido (Guadalajara)

Guadaña + Indrid Silikona (Madrid)

Legion Zorrotzako Gaztetxea (Bilbao)

Last Days of Eden - Butterflies (2021)

Last Days of Eden - Butterflies
Last Days of Eden logo
España

Butterflies

Melodic Metal
El Puerto Records
2021


Temes

1. Cast the spell
2. Abracadabra
3. The garden
4. Silence
5. Mirror mirror
6. Moments
7. The secret
8. Crown of thorns
9. To hell & back
10. Traxel Mör
11. Save the world
12. Abandon
13. The journey
14. Fallen angels

Formació

Veu: Lady Ani
Bateria: Leo Duarte
Gaitas y flautas: Andrea Joglar
Violí: Sara Ember
Guitarras y voces: Dani G.
Bajo: Javi González

Crítica

Des d'Astúries ens arriba Last Days Of Eden, una banda de Folk Metal capaç d'introduir elements propis del Metal Simfònic en una proposta sòlida que no deixarà ningú indiferent. La seva proposta èpica es materialitza en aquesta ocasió amb Butterflies, el seu quart àlbum d'estudi. Un àlbum sòlid, ple de grans harmonies i lletres de gran profunditat.

L'àlbum l'obre Cast the spell, una intro hipnòtica, amb una melodia complexa que sembla voler arrossegar-nos a l'interior d'una caixa de música. Des d'aquest primer tall ja veiem que la banda asturiana ve disposada a seduir-nos a cada pista. El segueix “Abracadabra”. En aquest tema podem veure la capacitat vocal de Lady Ani. Una veu perfectament equilibrada per a una proposta de calibre. Una vocalista capaç de navegar entre el Folk Metal, el Power Metal i Gothic Metal sense cap mena de problema. La banda mostra una cançó sòlida, de base rítmica enèrgica capaç de deixar-nos ben clar que el seu èxit no és fruit d'una casualitat.

A The garden escoltem una de les cançons més interessants d'aquest àlbum. La cara més folk daquesta banda es mostra sense embuts en talls com aquest. Una cançó d'harmonies cuidades i tornades enganxoses. Novament, la veu càlida de Lady Ani construeix una melodia de gran qualitat, que, juntament amb una banda de gran nivell, ens mostra una cançó propera a les propostes de bandes com Within Temptation o Nightwish. Del millor del disc. El segueix “Silence” moment on la flauta i el violí d'Andrea Joglar i Sara Ember cobren un especial protagonisme. Una cançó de Metall Simfònic capaç de competir amb bandes de caràcter internacional.

Amb Mirror mirror arribem al cinquè tall d'aquesta feina. Un tema intens, que m'ha captivat des de la primera escolta. Un tema de gran qualitat en què sembla que han agafat el millor de bandes com Celtian i Nightwish, creant una proposta pròpia plena de caràcter. El segueix Moments, un interludi que serveix com a introducció per a The secret, el setè tall de l'àlbum. Un tema de marcats elements folk i molt fàcil descoltar. Un tema que sembla destinat per al directe. Una cançó que reflecteix un equilibri perfecte entre l'energia del Power Metal i l'harmonia del Metal Simfònic, tot això acompanyat dels elements folk que caracteritzen la banda.

Amb “Crown of thorns” arribem al tall més èpic de tota aquesta feina. Una cançó que comença amb una guitarra acústica i diversos instruments tradicionals que aporten a la cançó un to càlid. Una balada heretada de les influències de la música tradicional cèltica ens mostra una de les moltes facetes d'aquesta banda. Amb “To hell & back” la banda compta amb la col·laboració de Georg Neuhauser, conegut per ser el vocalista de bandes com Serenity o Warkings. Amb Traxel Mör tornem a escoltar una d'aquelles cançons on l'herència de les melodies tradicionals cobra protagonisme. Una cançó instrumental de gran nivell.

“Save the world” ens torna a portar aquesta essència a Power Metal europeu. Una cançó pausada però carregada denergia i actitud. Les harmonies vocals són dignes de menció. Un treball al més alt nivell capaç de competir amb altres veus de renom. El segueix “Abandon” moment on Last Days of Eden recuperen els ritmes accelerats. Un tempo dinàmic ens indica que la banda està disposada a deixar el final d'aquest treball al millor lloc possible.

The journey ens presenta unes guitarres esmolades, un riff enganxós i una base rítmica intensa. Una cançó crua, en comparació de les anteriors. Un tema dinàmic que no deixa lloc a l'avorriment. Tancant aquest àlbum escoltem “Fallen angels”, el fermall final per a un disc d'aquest calibre.

Last Days of Eden ens mostra un àlbum complex i molt sòlid. L'equilibri perfecte entre el Folk i el Metall Simfònic a l'alçada de grans bandes internacionals. Si ets aficionat a bandes com Nightwish o Epica, aquest àlbum no et decebrà.

ZorroLoko
21/04/2022

14/03/2018
Sara Sánchez
09/03/2018
Jesús Valverde
23/01/2018
Jordi Pons Gibernau



Inici Noticies Crítiques Concerts Crónicas Entrevistes Entrevistes
Licencia Creative Commons
Satan Arise por www.satanarise.com se encuentra bajo una Licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 Unported.