Warning: shuffle() expects parameter 1 to be array, null given in /web/htdocs/www.satanarise.com/home/sources/ob_page.php on line 1044 Crítica de Crimson Dawn de Nordverg (2011) - Satan Arise
SatanArise en Facebook
Críticas, reviews, novedades metal, discos, critica y tracklist - Satan Arise
Canal de Youtube de Satan Arise Satan Arise Twitter Satan Arise Facebook

Avalanch Gineta Rock (La Gineta)

Black Seal + Worth The Cavern Rock Club (Terrassa)

Born in Exile + Blavk Orb + Yakanyà + Devorate the Universe + Acts of God + La Banda de l'Agonia + Nuclear Winter Mercat Vell (Mollet)

Sylvania + Sákata + Black Fridays Live (Madrid)

Four Noses Monasterio (Barcelona)

Enemy Inside + Left4ever Utopia (Zaragoza)

Ravenblood Monasterio (Barcelona)

Burning Witches + Darkembrace Rock en femenino (Torredonjimeno)

Noctem + Astray Valley Bóveda (Barcelona)

Skunk D.F. + Pycaya + Lude Bóveda (Barcelona)

Nordverg - Crimson Dawn (2011)

Nordverg - Crimson Dawn
Nordverg
Nordverg logo
Rusia

Crimson Dawn

Folk / Viking Metal
Stygian Crypt Productions
2011


Temes

1. Leaving Fjord
2. Crimson Dawn
3. Drinking Song
4. Before the last battle
5. Berserk
6. Cold Chains
7. An Invitation to Tavern
8. Old Tavern
9. Wolfhound
10. Smithy of the Gods
11. Sword of Fate

Formació

Veus i guitarra: Konstantin Isupov
Guitarra: Alexandr Kushkuley
Guitarra: Konstantin Anisimov
Voces y Baix: Evgeniy Ermakov
Bateria: Maxim Vereschagin

Crítica

Ens traslladem a la ciutat russa de Ekaterinburg, anteriorment cridada Sverdlovsk i coneguda entre altres fets per ser la capital de la regió en la qual en 1960 va ser abatut un U2, avió espia nord-americà, en plena guerra freda i lloc d'origen de Nordverg.

Nordverg anteriorment anomenats Dragon 's Tears han editat Багровый рассвет, el seu títol en anglès és Crimson Dawn, el seu primer disc a través de Stygian Crypt Productions el desembre del 2011.

Nordverg s'emmarquen dins del death folk metal melòdic, veus guturals alternades amb altres netes però èpiques, amb grans cors acompanyades d'unes guitarres molt melòdiques que s'allunyen de ser un simple acompanyament, sinó que són un dels trets més descriptius de Nordverg, riffs i puntejats que persisteixen tema després tema adornant i donant un toc més èpic i folk.

Crimson Dawn obre com no podia ser d'altra manera amb una intro que després d'uns inicis amb gaites que ens evoquen a la ment als penya-segats escocesos va canviant a un so més nòrdic, silenciándose per entrar de ple en el primer tema del disc que a alhora també li dóna nom. Un tall no molt ràpid, fregant el medi tempo, pesat amb ritme galopant, veus contingudes, greus, un ritme que em recierda als primers treballs dels també russos Alkonost. després de l'aparició dels cors el tema adquireix més dinamisme. El fet d'estar cantat en rus, impedeix memoritzar els temes, però no trigarem a memoritzes les enganxoses melodies de la veu.

Segon tema i ja ens trobem un dels millors talls del disc, la genial i cervesera Drinking Song, no podia titular-d'una altra manera, una guitarra no deixa de dibuixar puntejats acompanyant les veus i cors, com succeeix al llarg del disc. Les veus netes s'apoderen d'aquest tema relegant als guturals a la segona veu, i la tornada lorolo lorolololo per cantar cervesa en mà i amb el braç en alt fins estripar la veu per acabar brindant i demanant una altra ronda.

Bersek, tercera cançó, contundent i ràpida en parts iguals, un tema per deixar-nos el coll mentre de nou els puntejats sobresurten de les veus captant tota la nostra atenció amb unes melodies embriagadores. Un altre dels temes principals de l'àlbum. El segueix Cold Chains, un mitjà tempo, combinant una senzilla i trista veu neta acompanyada per la gutural, aquest cop més fosca i esquinçada. Un tema malenconiós i trist sense la duresa i velocitat dels anteriors talls, però ple de força.

Amb Old Tavern tornen a la ment els nòrdics Ensiferum, sempre presents al llarg del disc per aquestes guitarres puntejades i cors que caracteritzen Nordverg, un tema ràpid i ple de saber folk death nòrdic.

De nou un altre tema lent, Wolfhound, la balada del disc, flautes, guitarres acústiques ... més malenconia emfatitzada per la textura de l'idioma rus. El disc es tanca amb Sword Of Fate, un tema més clàssic, però amb el sabor folk molt present i ple de cors i veus èpiques.

En aquest disc han col · laborat Vladimir Reshetnikov of Arkona, Diana Timoixenko, i Alexandr Starkov que han gravat els instruments tradicionals.

Un disc que podria passar desapercebut immers entre les moltes bandes de folk metall que emergeixen des de diferents llocs, però que mereix una escolta per part de tot seguidor de l'estil. Com poc descobrirà una interessant banda, però potser es deixi embriagar per les melodies que desborden d'entre els seus pistes.

Sergi Arise "Hell"
18/03/2012

14/03/2018
Sara Sánchez
09/03/2018
Jesús Valverde
23/01/2018
Jordi Pons Gibernau



Inici Noticies Crítiques Concerts Crónicas Entrevistes Entrevistes
Licencia Creative Commons
Satan Arise por www.satanarise.com se encuentra bajo una Licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 Unported.