SatanArise en Facebook
Críticas, reviews, novedades metal, discos, critica y tracklist - Satan Arise
Canal de Youtube de Satan Arise Satan Arise Twitter Satan Arise Facebook

Legion + Injector + Guadaña Porta Caeli (Valladolid)

Serious Black Utopía (Zaragoza)

Guadaña + Indrid Silikona (Madrid)

Legion Zorrotzako Gaztetxea (Bilbao)

Skull Fist + Screamer Soho (Burgos)

Sobredosis - Ángel Negro (2012)

Sobredosis - Ángel Negro
Sobredosis logo
España

Ángel Negro

Heavy Metal
Leyenda records
2012


Temes

1. Esclavo
2. Soñaré Despierto
3. Ángel Negro
4. Último Cartucho
5. Grita
6. Si Piensas Pagas
7. Siempre Igual
8. Batalla Final
9. Días De Vino Y Rosas

Formació

Veus: Santiago Alonso "Sasa"
Guitarra: José Casado
Guitarra: Miguel Angel P. Sánchez
Baix: Salvador Narváez
Bateria: Óscar Bravo

Crítica

Els madrilenys Sobredosis, després de 27 anys des de la darrera gravació, presenten Angel Negro, el qual, significa el seu tercer treball d'estudi.

Sobredosi, com tantes i tantes bandes nacionals dels 80, només van gravar dos àlbums; Caliente como un Volcán (1984) i Sangre Joven (1985), els dos treballs produïts per Fortu d'Obús i en el segon es va unir Francisco Laguna també component de Obús.

Exceptuant Obús i òbviament a Barón Rojo i potser a Zarpa (uns autèntics ignorats i desconeguts en els 80) Panzer i Angeles del Infierno (els quals van haver d'emigrar), el Heavy / Rock espanyol dels 80 està ple de centenars de bandes que com a molt van arribar a gravar dos àlbums, arribant algunes al tercer tocades de mort i gairebé totes elles a l'empara de membres de Barón Rojo i Obús fent un treball pèssim, en la majoria dels casos, com a productors.

Goliath, Zepo, Rigor Mortis, Banzai, Santa, Sparto, Zeus, Triton, Tarzen, Thor, Tigres, Bruque, Bella Bèstia, Zero, Crom, Evo i els propis Sobredosi són alguns exemples. Queda claríssim que la moda generalitzada pel Heavy Metal, en aquest país arrelament bastant fort i va quedar compresa entre l'any 1982 fins 1987/88 més o menys. Quant l'interès del gran públic es va acabar, totes aquestes bandes van desaparèixer com per art de màgia, com dinosaures de la faç de la terra.

Sóc bastant crític amb això, doncs em dóna la sensació que ens prenen el pèl als que, com jo, escoltem metall des de l'adolescència i hem vist bandes sobrevivint, lluitant per una creença i aguantant, i tant és que siguin nacionals o no . El metall i la música són universals.

I ara arriben bandes que fa gairebé 30 anys que ningú sabia absolutament res d'elles, com Evo i Sobredosi, i ara que hi ha una escena on es valora el clàssic, és clar, ara s'aixequen tots de les seves tombes i se sumen al carro de la desesperació. Quan van desaparèixer, a finals dels 80, era impossible continuar i ara, en plena crisi mundial, si ho és, per molt que avui dia sigui més fàcil i barat gravar un àlbum. Doncs no m'ho crec, ho sento. Temps al temps.

Dir que en Angel Negro només sobreviuen dos membres dels antics Sobredosis. La veu Santiago Alonso "Sasa" i el baixista Salvador Narváez i s'uneixen a l'aventura, els guitarres José Casado i Tony García i el nou bateria de Avulsed; Óscar Bravo.

Musicalment, doncs poc canvi. El disc segueix l'orientació proposada fa gairebé 30 anys. Heavy / Rock de l'època, que agradés a nostàlgics, amb temes com Esclavo, Grita, Si piensas pagas, Último cartucho o Soñare despierto.

Compten amb un so senzill, bastant tradicional sense sonar excessivament antiquat, però alguna cosa pla i força millorable.

37 minuts de disc, que tornen l'oient a una època de llums i ombres, on Sobredosis rescaten del bagul dels records temes que podrien passar per ser d'aquella època sense problemes. Aquest treball podria haver sortit en 1986 perfectament. Surt en 2012 i les seves raons tindran. Ara la pregunta és: ¿Fins quan?

Devilsoldier
26/07/2012

14/03/2018
Sara Sánchez
09/03/2018
Jesús Valverde
23/01/2018
Jordi Pons Gibernau



Inici Noticies Crítiques Concerts Crónicas Entrevistes Entrevistes
Licencia Creative Commons
Satan Arise por www.satanarise.com se encuentra bajo una Licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 Unported.