SatanArise en Facebook
Críticas, reviews, novedades metal, discos, critica y tracklist - Satan Arise
Canal de Youtube de Satan Arise Satan Arise Twitter Satan Arise Facebook

Legion + Injector + Guadaña Porta Caeli (Valladolid)

Serious Black Utopía (Zaragoza)

Guadaña + Indrid Silikona (Madrid)

Legion Zorrotzako Gaztetxea (Bilbao)

Skull Fist + Screamer Soho (Burgos)

New Year's Day - Victim To Villain (2013)

New Year's Day - Victim To Villain
New Year's Day logo
E.E.U.U.

Victim To Villain

Alternative Metal
Century Media
2013


Temes

1.- Do Your Worst
2.- I'm No Good
3.- Bloody Mary
4.- Victims
5.- Hello Darkness
6.- Death of the Party
7.- The Arsonist
8.- Angel Eyes (feat. Chris Motionless)
9.- Any Last Words?
10.- Tombstone
11.- Last Great Love Story

Formació

Veu: Ash
Guitarra: Nikki
Guitarra: Jake
Baix: Anthony
Bateria: Russell

Crítica

Avui me la jugaré amb una review d'un estil en el que no estic molt posat i que no acostumo a ser molt fan, però que en aquest cas em va semblar molt interessant ja que amb NEW YEARS DAY ens trobem amb un grup californià amb moltíssima força, que ells mateixos no s'acaben de considerar metall, sinó més aviat rock, però que sens dubte les bases guitarreres són de so metalero pur i dur, modernet, si... però metall encara que amb alguns tocs electrònics i un matalàs sota fins i tot música simfònica. És complicat posar-los una etiqueta a aquests americans del segell Century Media, però per posar-los alguna cosa diria que és un metall melòdic una mica del rotllo d'Evanescence fins i tot arribant a tocar un nu- metall al Linkin Park, amb tocs més punkis americà al Green Day, o arribant a No Doubt ( Si, els del Barbie Girl, is fantastic... ).

Ens trobem amb 11 talls de durada més aviat curta en general rondant els 3 minuts i poc, però en veritat és el que demana l'estil i les cançons, ja que no són d'estructures ni tècnica d'alt nivell encara que si fan el just perquè les cançons sonin bé, contundents i enganxoses... comercials vagi.

Per començar com sempre, anem a fixar-nos en el que ven a primera vista, l'artwork o disseny del llibret i portada, que en aquest cas per al meu gust, no sap vendre molt bé el que volen transmetre'ns amb la música dins de la caixa. Una portada gairebé monocroma, que juga amb blancs i negres on podem veure una persona pintada al mig de cantant de black metall i núvia cadàver. Encara que la portada no acabi de convèncer perquè és una mica confusa si és cert que és més o menys original, ja que és la primera vegada que veig una portada així d'aquest estil, i alhora és una portada que pega amb l'estil musical que porten com bandera. Així que a la portada li donaria un 7 sobre 10 més o menys, és diferent, però no molt atractiva per al consumidor igual que la resta del disseny de l'àlbum.

El disc comença amb "Do your worst " un tema amb una intro molt interessant i de finor musical amb un piano molt net i cristal • lí amb un lloc simfònica fosca i entrellaçant-se amb uns sons electrònics que fan entrar el tema molt bé. La resta és molt punk americà, amb guitarres molt rockeres, unes campanetes de fons que són un detall que queda genial, i així va avançant entre pujades i baixades de ritme i tornada molt enganxós que sense voler et fan sacsejar el cap sobretot amb la part final amb bona tralla metalera.

Prosseguim amb " I'm no good " amb una intro gairebé al viking d'Amon Amarth amb uns riffs molt contundents, i segueix amb una passada amb fons electrònic i veu, i un pre- chorus amb riffs de guitarra molt al Rammstein i tocs metalcores, un altre tornada facilón alegre, i un mini sol de guitarra suficient. El so de guitarra és brutal, mentre la bateria queda molt en segon pla. Bon treball vocal d'Ash, que demostra que a part de ser agraciada físicament, també ho és en la seva feina de vocal fins i tot arribant a extrems gairebé de Death metall molt esquinçat. Cap al final trobem un mini tros de baixada per tornar a pujar amb molta tralla i acabar el tema en pla molt metalcore i de manera molt oberta.

Arribem al que per mi és el gran tema del disc, " Bloody Mary". Un tema molt comercial, amb bateria molt al Avril Lavigne, tornada simple i clar i molt enganxós, guitarres més simples i greus en general, una cançó una mica plana, però que entra sola. Curiositat el fet que diguin sempre Bloody Mary 3 vegades com la llegenda que si dius aquesta paraula tres vegades davant d'un mirall se t'apareix el diable o la nena diabòlica. Un sol de guitarra bastant bo, que sona molt net i amb força. Sens dubte un tema que si veig reflectit en el sentit general de la portada.

En quart lloc tenim " Victims " un altre tema que comença molt a viking i prossegueix amb un vers confús amb base de pizzicatos simfònics, i acaba anant a un altre tornada embafador. Molt interessant les melodies de guitarres, i el joc de timbals de bateria. un tema amb força detalls de guitarra de fons que costen d'identificar però que li donen molta qualitat al tema. Un dels temes més fluixos pel que fa al vocal, encara que en algun punt trobem uns cors molt interessants de fons. Base rítmica alguna cosa plana i simple, igual que la cançó en general, però amb un final interessant.

Arribant a l'equador del disc trobem " Hello Darkness " amb una intro molt suau bastant fina i de qualitat, i que a poc a poc va fent-nos entrar el tema amb contundència. Un tema dels més lents d'aquest àlbum, amb base electrònica simple però efectiva, i molt en l'ona d'Evanescence, Within temptation, etc..

En aquest punt trobem un tall anomenat " Death of the party " amb una intro molt electrònica / disc / dance, que ens anirà acompanyant la resta de cançó, un dels millors tornades que he escoltat mai. Possiblement un altre dels temes clau d'aquest àlbum.

Avancem amb la balada del disc, "The arsonist ". Poc cal dir d'aquest tema, és el més lent de ritme, amb bon treball de la bateria, va pujant i baixant arribant al punt més alt amb un sol de guitarra alguna cosa descafeïnat i una tornada que no acaba d'arrencar. En general un dels temes més fluixos del disc, encara que té algun petit passi curiós, però res de l'altre món.

Seguidament tenim "Angel Eyes " amb la col • laboració de Chris Motionless, tatuador californià amb amistats entre Marilyn Manson, Misfits, cantant del grup metalero / gothic, Motionless In White. Un tema contundent, que el més destacable és el joc de veus entre Ash i el col • laborador Chris.

Arribant cap al final trobem un altre gran tema curiós, " Any last words ? " amb un rotllo entre punk skater americà i swing molt interessant i curiós original. Bon treball de tot el grup tant compositivament com d'originalitat amb cors molt bé buscats i divertits. Llàstima que sigui també un dels temes més curts, perquè crec que podria haver donat molt més de si.

En penúltima posició trobem el tema més curt del disc que no arriba ni a 2 minuts, " Tombstone ". Una altra balada, que sembla un tema interludi cap a l'últim tall. Molt simfònic i fi. Queda una mica apartat de la resta de temes, però per a mi, que m'agraden les mònades, m'ha agradat bastant poder descansar les orelles una estona.

I acabem amb "Last great Story ". Un tema interessant, que sona bastant imparable, amb guitarra molt potents i amb melodies molt de fons genials, amb una tornada genial. Uns cors curiosos al Coldplay que desentonen una mica, encara que segurament en directe quedin bastant millor. Un sol de guitarra del millor del disc, molt ben buscat i molt animat. Un gran tema de directe sens dubte.

Com a conclusió, crec que ens trobem amb un grup interessant, que a primera vista semblen del munt, però que si analitzes bé cançó a cançó i et fixes en els milers de detalls de fons que fan que els temes sonin molt complets, veuràs que és un grup a tenir en compte en un futur, i que a poc a poc s'estan fent el seu lloc dins del seu món.

Metxo
27/11/2013

14/03/2018
Sara Sánchez
09/03/2018
Jesús Valverde
23/01/2018
Jordi Pons Gibernau



Inici Noticies Crítiques Concerts Crónicas Entrevistes Entrevistes
Licencia Creative Commons
Satan Arise por www.satanarise.com se encuentra bajo una Licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 Unported.