SatanArise en Facebook
Críticas, reviews, novedades metal, discos, critica y tracklist - Satan Arise
Canal de Youtube de Satan Arise Satan Arise Twitter Satan Arise Facebook

Avalanch Gineta Rock (La Gineta)

Black Seal + Worth The Cavern Rock Club (Terrassa)

Born in Exile + Blavk Orb + Yakanyà + Devorate the Universe + Acts of God + La Banda de l'Agonia + Nuclear Winter Mercat Vell (Mollet)

Sylvania + Sákata + Black Fridays Live (Madrid)

Four Noses Monasterio (Barcelona)

Enemy Inside + Left4ever Utopia (Zaragoza)

Ravenblood Monasterio (Barcelona)

Burning Witches + Darkembrace Rock en femenino (Torredonjimeno)

Noctem + Astray Valley Bóveda (Barcelona)

Skunk D.F. + Pycaya + Lude Bóveda (Barcelona)

Bridge to Nowhere - Wars of Avalmeth (2015)

Bridge to Nowhere - Wars of Avalmeth
Bridge to Nowhere logo
España

Wars of Avalmeth

Melodic Dark Metal
Autoproducido
2015


Temes

01. Prelude
03. Invaders
05. Mankind
07. Bleeding Moon
09. Wars of Avalmeth Part.I
11. Martyr
13. Blood Brothers
15. Wars of Avalmeth part.II
17. Ruins
19. Man Go Home

Formació

Guitarres: Cesar L. Pazos
Guitarres: Ruben Otero
Veu: Ana Rochas
Bateria:Alberto Solaz (Tortu)
Baix: Angel Luis Arquero

Crítica

Interessant i reinvindicatiu projecte conceptual el que arriba des de Madrid de la mà de Bridge to Nowhere.

La banda presenta el seu primer llarga durada sota un important hal de crítica social, amagat darrere una història transversal sobre la qual gira tot l'àlbum i amb un argument in-crescendo.

Més que interessant el llibret i importantíssimes les narracions a manera d'introducció de tots i cadascun dels temes: pistes físiques, no explicitades en els títols, per la qual cosa sorprenen aquestes 19 pistes que es transformen en "només" 9 temes més preludi.

Iniciem amb el preludi que ens situa en context: Un petit planeta amb la seva lluna, els seus sols, els seus satèl·lits, les seves estacions, els seus habitants, els seus principis, la seva felicitat i els seus habitants ... Sons futuristes engloben la interpretació a càrrec de Danny Growl de la mateixa manera que el preludi d'Invaders: La invasió!

Arrenquen guitarres de cru i potent so de la mà de Rubén Otero i Cesar L. Pazos. Mig temps pesat i de greu afinació, carregat d'harmònics ens mostren un so fosc i tenebrós. No en va es tracta del truncament de la pau d'un poble, narrat en primera persona. Per als diferents personatges Ana Rochas, vocalista i frontwoman de la banda, ens ensenya diversos registres: Des d'una càlida i dolça veu, gairebé fràgil fins estripats i foscos crits pròxims al gutural.

"Mankind" és el segon tema, en el qual explica com els habitants de Avalmeth ni s'havien plantejat haver de defensar-se, per por de sentir-se oprimits o esclavitzats. La lluita no entrava en els seus plans i així arrenca un tema directe, agressiu amb breus contrastos que relaxen el tema per emfatitzar l'ésser humà: El dolent de la pel·lícula!
De nou també contrastos vocals entre les diferents tessitures de la camaleònica vocalista i cruesa en el so. El baix d'Ángel Luis Arquer, fa de secció rítmica amb una nitidesa més que notable en el conjunt de l'enregistrament.

Sota una lluna sagnant, "Bleeding Moon" ens explica com els habitants de Avalmeth són colonitzats i amb decepció i por els són imposades noves lleis basant-se en dos conceptes: Banca i burocràcia. Us sona? Serem habitants de Avalmeth?
Tema més constant, directe, amb un riff fosquíssim i ritmes diversos, perfectament executats per la bateria d'Alberto Solaz, ens deixen un tema que contrasta amb la seva tornada, passant d'estrofes fosques a una malenconia, tristesa i gairebé dolçor en la seva tornada. Thrash clàssic americà em ve a la ment!

Temps per a la revolució, trucada o desig per a la realitat actual, "Wars of Avalmeth" narra el incoformisme del poble que a poc a poc s'organitza, estudia i s'arma. Grups paramilitars són formats i es mastega la reivindicació d'aturar una situació insostenible: La guerra s'acosta.
Impacta la narració en primera persona, pràcticament a manera de diari.
La primera part del tema, de nou mig temps amb una presència guitarrística protagonista i una de les tornades més enganxosos del treball.

Història extreta de tantes realitats, ja que és un clar error que sempre es comet (llegir la història de tants i tants pobles) el líder de la resistència és capturat, torturat i assassinat: Punt d'inflexió per dir prou i que esclati la guerra.
La veritat és que posa la pell de gallina, tantes i tantes nacions es podrien veure reflectides davant aquest tòpic, que no fa més que rellançar i consolidar les creences per les quals lluitar: Que aquesta mort no sigui en va.
No hem parlat dels solos, al servei de cada un dels temes, sense pecar d'exagerats, llargs ni monòtons, enriqueixen el conjunt.
En aquesta ocasió, Ana ens regala un altre nou timbre al conjunt aconseguint tonalitats líriques i demostrant les seves múltiples facetes.

Per desgràcia no cal parlar de sang però hi ha fets que uneixen les persones: Un enemic comú, un objectiu comú, patir una mateixa injustícia i d'això tracta "Blood Brothers". La unió dels avalmethienses per recuperar el seu antic estatus. De veritat. Metafòrica història aplicable a tantes i tantes realitats de rabiosa actualitat que espero que es sàpiguen veure!
Musicalment estem davant un dels meus temes favorits. Al ritme del doble bombo, un riff amic obre foc. La musicalitat desprèn tanta ràbia com la seva història i foscor intensa, la qual cosa dota de més valor el resultat final que és aquest llançament debut.
En ocasions Ana deixa caure la veu gairebé a nivell de desentoni, la qual cosa confereix una malenconia i una tristesa gairebé exagerada però que transmet i molt al conjunt de la història, de la qual es podria fer una pel·lícula sense massa esforç imaginatiu.

Segona part de "Wars of Avalmeth". Amb ràbia, amb força, amb sentiment es lluita per aconseguir sense pietat ni perdó la llibertat que un dia els va ser arrabassada.
Tenebrós i gravíssim so (afinació com a mínim en C # sinó més greu ...), timbre de distorsió amb molt de cos fan del metall un nou joc de contrastos amb un altre dels grans tornades d'aquest treball.

Què passa després d'una guerra? No hi ha més que ruïnes, pols i restes de la destrucció. Cal reconstruir Avalmeth, però ja gairebé amb la totalitat de l'espècie humana exterminada, sense opressors. Toca treballar i molt sol per restablir el que ja hi havia i funcionava.
Tema que gira al voltant d'un afilat riff i de nou contrastos vocals agressius per part d'Ana que desemboquen en un bell tornada.

Finalment la gran victòria, la rendició i l'enviament dels humans que queda a casa al crit de "Man Go Home"! després d'una amarga, dura i crua lluita.
Acords de victòria i tristesa per la pèrdua ens narren l'agònica lluita per la pau. Protagonisme de la bateria compassada amb els baixos i dissonàncies més que interessants.

La veritat és que projecte més que interessant tant en missatge, com en reflexió i musicalment, on cobra importància què s'intenta transmetre a l'hora d'escoltar i entendre cada un dels temes.
Treballadíssim llibret amb un important missatge final on se't convida a lluitar activament contra els governs, bancs, farmacèutiques i grans corporacions que somriuen mentre et apunyalen: i per reivindicar aquests valors, res millor que aquest afilat, treballat i fosc disc de bon metall!

Víc Salda
01/10/2015

14/03/2018
Sara Sánchez
09/03/2018
Jesús Valverde
23/01/2018
Jordi Pons Gibernau



Inici Noticies Crítiques Concerts Crónicas Entrevistes Entrevistes
Licencia Creative Commons
Satan Arise por www.satanarise.com se encuentra bajo una Licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 Unported.