Leaves' Eyes - King of Kings (2015)
Folk / Power Metal
AFM Records
2015
Temes
1. Sweven
2. King of King
3. Halvdan the Black
4. The Waking Eye
5. Feast of the Year
6. Vengeance Venom
7. Sacred Vow
8. Edge of Steel (con Simone Simons de Epica)
9. Haraldskvædi
10. Blazing Waters (con Lindy-Fay Hella de Wardruna)
11. Swords in Rock
Bonustracks:
12. Spellbound
13. Trail of Blood
Formació
Baix, guitarres: Thorsten Bauer
Veus: Liv Kristine
Veus, teclats i samplers: Alexander Krull
Bateria: Joris Nijenhuis
Guitarres: Pete Streit
Crítica
Un altre disc del 2015 que crec necessari comentar és aquest "King Of Kings" de la banda liderada per l'ex-Theater Of Tragedy, Liv Kristine. Primer perquè segurament no escoltem més treballs amb aquesta formació, atès que recentment van decidir prescindir de Liv; una cosa que no deixa de ser curiosa, ja que la banda es va muntar per a ella, i per un altre i més important per la gran qualitat que atresora.
És sense cap dubte la seva llarga durada més variat i amb els millors temes de la seva carrera, però d'això parlaré detingudament en la seva anàlisi. Per començar després d'una gran i guerrera portada s'amaguen tretze temes, dos d'ells bonus tracks de l'edició especial que és de la que jo disposo i ve també amb un altre CD on podrem trobar els mateixos temes però en versió acústica i instrumental.
Pel que fa a la temàtica és un àlbum conceptual relatant la vida i miracles del primer rei de Noruega Harald Harfrage (850-932).
Si ja en el seu anterior disc es van anar a un metall simfònic cada vegada més grandiloqüent per la utilització d'una gran coral i orquestra, en aquesta ocasió s'accentua encara més aquesta virtut que estarà present en pràcticament tots els talls sonant increïblement bé. Això ho podem comprovar en la seva segona cançó, la primera és una introducció de marcat caràcter víking com ha de ser per la temàtica emprada, que dóna títol al plàstic "King of Kings".
Gran tema en tota regla que em recorda molt molt a Nightwish, el cor és sublim i dota d'una gran força a la peça per a un mig temps realment bonic i èpic, on també és de gran importància per insuflar grandesa la calculada utilització de l'orquestra.
Similars vímets té "Halvdan The Black"; em torna a recordar tremendament a Nightwish amb un altre excel·lent tornada rubricat per la hímnica utilització del cor, en algunes parts també podem escoltar la veu gutural d'Alexander Krull (Atrocity) i una preciosa part instrumental a doble guitarra arrodonint un altre fenomenal tema.
Al meu entendre la següent a caure "The Waking Eye" és la que més em recorda als Theater Of Tragedy més gòtics i melòdics de l'època del "Aégis", on les guitarres rítmiques porten el pes del tall i on ens tornem a trobar un preciós tornada reforçat de nou pel cor.
"Feast Of The Year" és una petita peça instrumental amb aires medievals que dóna pas a la que possiblement sigui una de les grans sorpreses del llarga durada: "Vengeance Venom" un tema power metall amb totes les forces, si fins i tot les seves harmonies inicials em recorden als Running Wild de la seva època daurada. Un tema realment potent i on la seva part central amb aquests cors majestuosos se't quedarà gravada a foc en la memòria, Liv cantant power metall doncs sí, un altre dels temes per emmarcar d'aquest gran disc.
Segueixo gaudint amb "Sacred Vow"; torna el metall simfònic per a una composició molt rítmica on tornen a brillar amb força els cors en una altra brillant part central plena de sentiment màgia i bellesa i on l'orquestra té una forta presència, atenció al seu aconseguida part instrumental amb només inclòs, crec que és el disc on més cuidades estan les guitarres de la seva carrera.
A "Edge Of Steel" ens podem delectar amb una altra de les sorpreses donada la participació de Simone Simons (Epica) unint la seva veu amb la de Liv, en un altre tema marcadament heavy metalero on no falten els cors en la seva altra vegada fenomenal i enganxosa part central i la veu gutural en certes parts, m'encanta el contrast entre les boniques veus dels seus cantants femenines i l'agressiva d'Alexander en suma un altre gran tema.
"Haraldskvaedi", se les porta el nombrecito, és una altra bonica i curta peça preparada per al lluïment de Liv amb la participació d'uns cors víkings que donen força joc i que donen pas a la segona i última col·laboració del llarga durada "Blazing Waters" en aquest cas tenim a Lindy-Fay Hella (Wardruna) prestant la seva veu a un altre tall amb evidents aires víkings i guerrers, on els cors i les orquestracions donen pas a la potència i les afilades guitarres fonent-se en un altre tornada realment enganxós i amb uns cors massius genials. En aquesta ocasió té més protagonisme la profunda i canyera veu d'Alexander casant molt bé amb la melodia i majestuositat de la coral. Atenció a les melodies i harmonies a doble guitarra de la seva part instrumental típiques del metall alemany per arrodonir una altra composició realment addictiva de més de set minuts de pura glòria.
El CD normal es tanca amb "Swords in Rock" per a una altra peça amb aires folk i unes guitarres aclaparadores, udols de llop i cors víkings inclosos, per donar com a resultat un enganxós i potent final per a una obra que m'ha sorprès molt gratament, però aquí no acaba la cosa, atès que els dos talls extra no tenen desperdici "Spellbound" és una bonica balada on les acústiques i els teclats inclosa una petita part amb guitarra espanyola són la base per a la preciosa veu de Liv, només de gaita inclòs.
Per acabar aquesta vegada sí, l'edició especial, tenim "Trail Of Blood" una altra peça marcadament rítmica on s'alterna entre la veu gutural masculina en les frases i la preciosa veu de Liv en el seu tornada que és preciós un cop més, i que tanca amb fermall d'or el que per a mi és sens dubte el seu millor treball discogràfic.
Darreres crítiques d'estil similars:
Les més llegides:
Les més llegides de 2024.
Les més llegides de 2021/2020.
Les darreres del mateix país:
Suscríbete aquí!